
Mistrzyni spokoju i sokole oko
Joanna Miśkiewicz
Asię znam jeszcze z czasów szkolnej ławki – tej prawdziwej, z liceum, gdzie wspólne notatki i kartkówki były początkiem pięknej współpracy.
Po skończeniu liceum Asia wybrała studia polonistyczne, a dziś pracuje z różnymi tekstami: marketingowymi, naukowymi, a także tymi o lamowych przygodach.
Dziś Asia to niezastąpiona korektorka Pomysłowej Lamy, która zawsze jest gotowa spojrzeć z empatią na każdy tekst, niezależnie od tego, czy to moja nocna twórczość, czy materiał od innego autora.
Widzi każdą literówkę, przecinek nie na miejscu i zdanie, które „brzmi dziwnie”. A przy okazji – ma niesamowite oko graficzne i często ratuje mnie hasłem: „To przesuniemy o 3 mm w lewo i będzie idealnie”.
Asia to również oaza spokoju.
Nawet jeśli wysyłam jej kilkanaście plików naraz, tuż przed deadlinem – nie krzyczy, nie wzdycha, nie znika. Odpowiada „jasne, ogarnę” – i… ogarnia. Zawsze.
Jeśli coś przeszło przez ręce Asi, na pewno jest dopracowane. I poprawione. I przeczytane trzy razy.
Bo jak mówi sama Asia:
„Każdy tekst zasługuje na drugą (i trzecią) szansę.”
Szefowa do spraw Twórczego Chaosu
Nazywam się Natalia Nolewajka i jestem:
Szefową do spraw Twórczego Chaosu, autorką, właścicielką Pomysłowej Lamy, pedagogiem z powołania, i osobą, która wierzy, że dobry pomysł może narodzić się o każdej porze dnia i nocy (często niestety właśnie w nocy).
Moja droga zawodowa? Zdecydowanie nie na skróty.Zanim powstała Pomysłowa Lama, przeszłam wiele edukacyjnych przystanków:
pracowałam w przedszkolu (także tym leśnym!),
w szkole podstawowej, byłam wychowawcą, pedagogiem specjalnym, nauczycielem wspomagającym, prowadziłam rewalidację, pracowałam jako logopeda, i oczywiście – jako trener TUS.
Dzięki temu znam realia pracy z dziećmi – i wiem, czego naprawdę potrzeba w sali, na dywanie i w emocjach małych ludzi. Wiem też, czego jest już za dużo: chaosu bez celu, zadań bez sensu i materiałów, które wyglądają ładnie, ale nie działają.
A teraz? Prowadzę swój własny gabinet terapeutyczno-edukacyjny Pomysłowa Lama, gdzie:
– prowadzimy twórcze zajęcia dla dzieci,
– pomagamy w trudnościach emocjonalnych i rozwojowych,
– tworzymy warsztaty, które łączą naukę, zabawę i empatię.
Tworzenie materiałów to dla mnie sposób, by dzielić się tym, co działa. Z sercem. Z pomysłem. Bez zadęcia.

Marlena Nolewajka- specjalistka od kreski i wizualnej magii
Najmłodsza w zespole, ale z talentem, który zachwyca od zawsze – prywatnie moja siostra, a w Pomysłowej Lamie: autorka ilustracji, graficznych pomysłów i naszej pierwszej lamy-logo.
Już od dziecka rysowała tak, że wszyscy pytali: „Serio? Sama to zrobiła?” – i tak, sama.
To właśnie Marlena stworzyła pierwsze logo Pomysłowej Lamy, zanim jeszcze oficjalnie wiedziała, że właśnie zaczyna przygodę w naszej rodzinnej firmie.
Na co dzień uczy się w liceum na kierunku architektonicznym,
ale po lekcjach – rysuje, projektuje i dorzuca estetyczne perełki do naszych materiałów.
Jej styl jest lekki, świeży, pełen wyczucia – idealnie trafia w dziecięce potrzeby i nasze pomysłowe szaleństwa.
A przy okazji: rysuje szybciej niż my piszemy. I dokładniej.
Nie mówimy, że jest zawodową graficzką (jeszcze!) –
ale już dziś wiemy, że ma w sobie to coś.
Bo w Pomysłowej Lamie jest tak:
Jak czujesz tę energię, to zostajesz z nami – jak w rodzinie.
I Marlena zdecydowanie jest nasza

Sandra Wilfort- mistrz psychologicznych kart pracy
Nazywam się Sandra Wilfort i od 10 lat jestem psychologiem.
Swoje wykształcenie zdobyłam na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie ( cudowne 5 lat
).
Zaraz po studiach rozpoczęłam swoją pracę jako terapeuta osób z autyzmem dziecięcym.
Cały czas doskonale swoje umiejętności i kwalifikacje szkoląc się, najbardziej cenne dla mnie szkolenia to: – Trening umiejętności Społecznych (TUS), – Trening zastępowania agresji (TZA), – Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów, – Trudne rozmowy z rodzicami, – Współpraca z rodzicami dzieci niepełnosprawnych, – Wykorzystywanie modelu AAC w edukacji i rodzinach, – System C-Eye w ocenie stanu pacjenta, neurorehabilitacji i komunikacji.
Obecnie jestem psychologiem szkolnym pracującym w szkole specjalnej oraz psychologiem przedszkolnym w przedszkolu ogólnodostępnym.
Pracuję z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnościami pomagając im budować poczucie własnej wartości poprzez bazowanie na mocnych stronach oraz akceptować trudności wynikające z niepełnosprawności.
Pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym wprowadzając je w świat emocji i zachowań pożądanych społecznie, pomagając zrozumieć otaczającą rzeczywistość i przygotowując je do wejścia w kolejne , starsze etapy rozwoju.
Pracuję z rodzicami pomagając im zrozumieć zachowania swoich dzieci, następujące etapy rozwoju, podpowiadam w jaki sposób mierzyć się z trudnościami, efektywnie komunikować potrzeby i uczucia oraz akceptować dziecko.
Pracuję z nauczycielami i wychowawcami omawiając trudności edukacyjne i społeczne, poszukując sposobów na efektywną pracę i współprace z dziećmi i ich rodzicami.
Prowadzę zajęcia indywidualna oraz grupowe. Udzielam konsultacji.
Jestem także autorem własnych materiałów edukacyjnych, kart pracy, scenariuszy zajęć, materiałów psychoedukacyjnych. Uwielbiam tworzyć pomoce, które służą dzieciom i specjalistom. Praca jest moją pasją, a rozwój dzieci jest najważniejszym jej celem.

